ویژگی‌ها و نکات مثبت در چاپ سابلیمیشن

  • امروزه این روش سریع و مؤثر چاپ برای سفارش‌هایی که دقت و ظرافت طرح بالایی را می‌طلبند، از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. چاپ سابلیمیشن علاوه‌بر روی تیشرت‌های اسپان و پلی‌استر، بر روی دیگر سطوح به‌اصطلاح کوت‌شده (coating) که از جنس پلیمری هستند نیز انجام می‌شود، از جمله لیوان، ماگ، گلدان‌های سرامیکی، تخته شاسی، زیرلیوانی و … .
  • در چاپ سابلیمیشن می‌توان به‌راحتی و با آزادی عمل بسیار بالا در انتخاب نوع و اندازه‌ی طرح، چاپ ماندگار و باکیفیتی را به دست آورد. حتی پس از شست‌وشوهای زیاد و متوالی هم، طرح چاپ‌شده روی سطوح رنگ نمی‌بازد، بلند نمی‌شود یا پوسیده نمی‌گردد.
  • از دیگر مزایای چاپ به روش سابلیمیشن می‌توان به سهولت و سرعت چاپ در این روش اشاره کرد. سفارش‌های با تیراژ بالا را می‌توان به‌صورت روزانه و روال منظم با چاپ حرارتی سابلیمیشن انجام داد.
محصولات متنوع چاپ به روش سابلیمیشن

 

چاپ سابلیمیشن علاوه‌بر روی تیشرت‌های اسپان و پلی‌استر، بر روی دیگر سطوح به‌اصطلاح کوت‌شده (coating) که از جنس پلیمری هستند نیز انجام می‌شود، از جمله لیوان، ماگ، گلدان‌های سرامیکی، تخته شاسی، زیرلیوانی و … .

محدودیت‌های چاپ سابلیمیشن

  • یکی از نکات مهم که باید در چاپ سابلیمیشن، به‌خصوص چاپ روی تیشرت به آن توجه داشت، این است که از آنجایی که سابلیمیشن در اصل بر اساس چاپ توسط جوهرهای دای‌سابلیمیشن (Dye) صورت می‌گیرد، بهترین خروجی چاپی زمانی است که پارچه‌ی مورد نظر سفید یا رنگ زمینه‌ی روشنی داشته باشد؛ به‌منظور چاپ روی تیشر‌ت و پارچه‌‌های تیره‌رنگ بهتر است از روش‌های دیگر هم‌چون چاپ با جوهر دیجیتال استفاده شود.
  • ویژگی دیگر این است که در سابلیمیشن از محلول‌های جوهری CMYK استفاده می‌شود و ترکیب رنگی‌ای که بتواند “سفید” را به ما بدهد وجود ندارد و نتیجه‌ی نهایی در چاپ، به‌مراتب بر روی سطوح روشن‌تر هستند، بهتر است.
  • چاپ سابلیمیشن روی سطوحی امکان‌پذیر است که از جنس پلی‌استر هستند؛ در نتیجه برای سطوح غیر الیاف و پارچه بایستی از کوتینگ پلی‌استری استفاده نمود.
  • در پرینترهای اینکجت (inkjet) در صورت عدم استفاده‌ی طولانی‌مدت، احتمال دارد هدهای پرینتر دچار خشکی یا گرفتگی شوند؛ در نتیجه توصیه ما این است که از پرینتر به طور معمول استفاده شود تا خود را به‌طور اتوماتیک کلین کند. 
انواع تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز چاپ سابلیمیشن اعم از پرس حرارتی چندکاره و پرس حرارتی تک‌کاره چاپ لیوان و ماگ
انواع تی‌شرت خام سابلیمیشن
انواع لیوان و ماگ خام سابلیمیشن
انواع ملزومات خام سابلیمیشن 

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • چاپ دیجیتال لیزری
  • تونر
درحال بارگذاری ...